sobota 3. listopadu 2012

Dodatek k recenzi na Assassin’s Creed 3 – aneb co se nevešlo do Re-Play

Recenze v Re-Play obsahuje podle mě všechno důležité, na druhou stranu, je pár věcí, o kterých jsem se chtěla zmínit a nevešlo se na ně místo. Přece jen, jsme 20minutový pořad a 10 minut věnovat jedné recenzi tak trochu nejde. Pokud jste tak viděli recenzi, můžete si ještě přidat tyhle informace. Pokud jste recenzi neviděli, tak za týden dám odkaz na archiv.

Ale ve zkratce, jen abyste byli v obraze – Connor je pseudomoralistickej blb, hra je zabugovaná, ale ve výsledku si drží vysoký standard u atmosféry a má neuvěřitelné množství obsahu u vedlejších misí, což byly pro mě vždycky ty dva hlavní prvky, co dělali AC tak výjimečným. Výsledek = 9/10.

A teď ve zkratce to ostatní, co se nevešlo:

- Hrdina Haytham, za kterého hrajete první tři mise, se mi tak líbil, že bych si dokázala představit pěkné DLC z Londýna. Nebo spin-off. Vůbec bych se nezlobila.

- Menu není příliš intuitivní a obzvlášť správa domu či přehled zbraní mi zabrali chvíli, než jsem pochopila, jak to autoři mysleli. V AC2 (a dál) mi to přišlo jednodušší.

- Námořní mise jsou trochu dlouhý, na to, že je celkem náročný celou tu bárku ovládat, by si to možná zasloužilo něco víc údernýho.

- Je to poprvé, co mě bavilo si číst poznámky z Animu. Výborně napsané, vtipné, zajímavý pohled na americkou občanskou válku obecně. A díky postavě britského Shauna Hastingse přináší i pohled z druhé strany

- Trochu mám podezření, že je na AC vidět rozdílný přístup. Stejně jako na začátku psali, že na tom pracovali lidé různých vyznání, tak na tom zřejmě dělali i lidé různých schopností. Některé postavy jsou napsané skvěle, jiné naopak pokulhávají.

- Stále přetrvává jeden z hlavních problémů AC – a to příšerné jednotlačítkové ovládání. Často Connor vyskočí, kam nechcete, dohopsá někam jinam… Nepříjemné především v momentě honiček, kterých není málo. Je těžké to samozřejmě vymyslet jinak, ale tak autoři na to měli dost let s tím něco udělat.

- Naprosto psycho otvírání beden s poklady! Systém vychází trochu z Falloutího otevírání zámků. Máte tak napínák, co musíte páčkou dostat do určité polohy – potud Fallout – problém je, že máte i planžetu v druhé ruce a tu musíte druhou páčkou také dostat do správné polohy. Jakmile tak máte palce každý jiným směrem, musíte začít zuřivě mačkat trigger (a stále držet palce tím správným směrem!). Když to není dost rychle, bednička se neotevře. Je to neskutečný prstolam, který obvykle skončí zoufalým nepovedeným pokusem (tedy pokud nemáte třetí ruku, co by pomohla). A neskutečnou frustrací. Upřímně jak tohle vyřeší na PC, nemám nejmenší ponětí.

- Snaha o 100% synch je jednodušší – je to rozdělené na menší úseky, takže opakování je snazší. Stejně tak je to celkem vtipně vymyšlený způsob, jak zvednout obtížnost. Je to systém jak v Cut the rope a podobných casual hříčkách. Můžete to odehrát bez plnění vedlejších úkolů a máte to snadné, naopak některé splníte a tím si to ztížíte, či jste magor a dáte všechno. Je to skvělý způsob. Na druhou stranu, jsou tu dvě věci, co mi lezly krkem. Popisy jsou často dost vágní, navíc přeložené, takže ne vždy víte, co přesně autor zamýšlel. Například v jedné misi máte za úkol se nedotknout země (můžete ovšem na stromy a kameny), v jiné misi máte stejné zadání, ale když skočíte na strom, hra vás potrestá. V druhém případě totiž nedotknout se země, znamená neseskočit z koně. Obvykle se tak snaha o 100% synch změnila v hledání toho, co vlastně autoři mysleli. Také nepotěší bugy, co mi několikrát můj synch nezapočítali a některé úplně absurdní obtížnosti u několika misí. Chybí mi jich za celou hru přesně 8. Strašně mě to štve. Musím to dát. Ale je to o nervy. Vážně. Když už 2 hodiny v kuse běžíte pořád tu samou trasu a lidi vám pořád lezou do cesty, takže neustále musíte opakovat… No, jak bych to řekla. Málem jsem dostala infarkt. Nekecám. Bolelo mě srdce a frustrace tak hrozná, že jsem myslela, že tu hru zlikviduju.

-  Checkpointy jsou v některých misích zlý. Především pokud se snažíte o 100% synch. Strašně to navyšuje obtížnost. Což není chyba, ale jak jsem zmínila, mý srdce by ocenilo častější ukládání.

- Jeden hudební motiv mi připomíná znělku ze seriálu Walking Dead! :D

- Taková drobnost, ale překvapila… Všechny interakce máte přes tlačítko B, na koně ale nasedáte přes tlačítko A. Logika věci by mi říkala, že spíše přes B – je to přeci interakce s koněm, ale co už…

- V jedné misi (jindy se mi to nestalo, tak nevím, jestli to byl bug, nebo jindy jsem si dávala větší pozor) se mi hra desynchronizovala, že jsem opustila dané území, aniž by mě upozornila. Nebyla tam klasická stěna: bacha sem nesmíš. Stejně mi ani hra neřekla: přibližte se cíli. Prostě mi to ukončila. Jen protože jsem dělala větší oblouk. Přitom to je stealth hra! To se přece počítá, no ne?!

- Koně! KONĚ! Sakra! Ty by měli utratit! Nejhorší.  Jízda v lese nejvíc trpí pochybným kolizním modelem a občas máte chuť mu dát pěstí, jako Barbar Conan ve své slavné scéně s velbloudem.

9 komentářů:

TOM řekl(a)...

pěkná recenze:)

Anonymní řekl(a)...

tl;dr : Conan dal pesti velbloudoj

Unknown řekl(a)...

skvělé doplnění recenze :) .. to nahánění po NY mi dalo zabrat než jsem zjistil co po mě chcou, málem jsem rozlomil vzteky ovladač :D

Unknown řekl(a)...

Super dodatek :) ---------> dík :)

Unknown řekl(a)...

Všechno sedí až na to otvírání zámků. Možná je to tím, že na PS3 jsou jinak umístěné analogové páčky, než na X360, protože prsty jsem si nijak nepoškodil (zkus si Guitar Hero, to je někdy prstolam :D), jinak super doplnění ;)

Unknown řekl(a)...

Zajímavý doplnění=) Už se těšim až to vyjde na PC a až to budu mít na 100%sync=D=) Jen doufám že na PC to ještě malinko víc doladěj.

Anonymní řekl(a)...

Ještě mi tam chybí kritika za indiány :-)

Unknown řekl(a)...

Vsude s tebou musim souhlasit. Souhlasil jsem s tebou i na facebooku, co se tyce Trilogie AC2 a jejich neprilis povedeneho posledniho kousku. AC3 je zase skok nahoru, ale porad ne bezchybne. Jinak pokud se to k tobe za tu dobu jeste nedostalo, tak na PC se bednicky oteviraji celkem v pohode. Alespon teda na ntb na touchpadu. Nejdriv jezdis prstem zvrchu dolu, druha faze je do strany a nakonec v klidu mackas obe tlacitka mysi (touchpadu). Mys by asi byla tezsi na udrzeni polohy pri zbesilem mackani, ale touchpad je pohoda a nemam s bednickama problem :D

Unknown řekl(a)...

Ono to není nějak moc těžký udělat to na 100%, jenom musíš vědět jak. Když to nevíš a třeba běžíš pořád za tím chlápkem, tak to udělat prostě nejde. Ale když tě napadne, že je tam zkratka, tak je to úplně v pohodě. Jinak mně teda zámky nedělaly žádný problémy, ale na X360 je to možná těžší...ty tlačítka jsou takový tužší. Nebo mám citlivější ruce ;-)

Okomentovat