neděle 16. září 2012

Resident Evil: Odveta

Resident Evil: Odveta je sračka. Je to totální turbosračka, a pokud chcete objektivní recenzi, doporučuju tuhle. Jestli ale patříte do skupiny zvrhlíků jako já, kteří mají pro tuhle sérii slabost, tak jsem si dovolila sepsat pár shrnujících bodů (bacha, OBSAHUJE LEHKÉ SPOILERY, ale předpokládám, že u tohohle filmu to nebude nikoho extra trápit).


1.)    Scénář Odvety je geniální.
Odveta si už absolutně na nic nehraje. Scénář je napsaný tak, aby nám umožnil vidět nonstop akci. Hrdinové v podstatě jdou z bodu A do bodu B a při tom potkávají monsters. Super! U takovýho filmu vlastně nepotřebuju vůbec nic jinýho, protože právě AKCE (a Milla Jovovich – ale o tom později), mě na tenhle film dotáhla.
Navíc scénář skvěle připomíná videohru. Svým pojetím je tak poslední Resident asi nejblíž videohře, co mohl být. Několik levelů, závěreční bossové. Klasika… Díky tomu tak odpustíte i naprosto kreténské dějové zvraty, protože upřímně ve videohrách je to často stejně stupidně překombinované.


2.)    Odveta je film, který vytvořili markeťáci
Podle průzkumů vyšlo najevo, že Michelle Rodriguez, Oded Fehr a další charaktery, co si dříve zabili, byli populární. Ale nevadí! Ještěže existuje klonování a můžeme do filmu nacpat každou postavu, jakou jste měli kdy rádi, a to ještě víckrát než jednou! Resident prostě působí jako konstrukt. Úplně cítíte ty tabulky sledovanosti za každou scénou. Tohle zní jako kritika. Hej! Mně Oded Fehr ve 4. dílu zatraceně chyběl, takže jedině dobře, že se vrátil – a hned dvakrát.

3.)    Anderson je člověk bez fantazie a krade, kde se dá
Úvodní scéna je vykradený Dead Island, závěrečná bitka je poslední Mortal Kombat, na všechny možné způsoby jsou tu nakombinované monsters z Residenta, najdete tu zombie ruský vojáky a samozřejmě úvodní scénu z Úsvitu mrtvých. Yes!

Dobře. A teď ty mínusy.
Milla vypadá divně. Teda – teď nemluvím o tom, že už je tak trochu stará a jetá. To nevadí. Praví millovníci tohle neřeší. Dobře, praví millovníci neřeší ani to, co vadilo mně. Ale já jsem na tohle citlivá. Už proto, že Milla tvoří 90% motivace, proč na Resident jít!!


Už ve 4. díle jsem měla problém s jejím kostýmem.  To jsem ale nevěděla jaká šílená bolest přijde teď. Má super boty, ale to, že jí korzet končí těsně pod pasem jenom zdůrazňuje fakt, že Milla má postavu tvaru pravítko. Nemluvě pak o rozinkách místo ňader. V tomhle filmu chci něco MNOHEM VÍC sexy!
Paradoxně mě tak Milla bavila spíš ve scéně, kdy převlékla do flanelové košile a džínů.  O nejlepším kostýmu z třetího dílu se mi tak mohlo leda nechat zdát.




Další mínus je Wesker. Je strašnej. STRAŠNEJ! STRAŠNĚ PŘÍŠERNEJ! Měří asi 150 cm a je tak nabouchanej, že nemůže dát ruce k tělu. I když se tak na plátně objeví asi všehovšudy na 5 minut, stejně mě bodá do očí jenom ta vzpomínka.
A další mínus je, že Anderson je člověk bez fantazie a krade, kde se dá. Zní vám to povědomě? Jste zmatení? Neberte mě špatně. Já nemám nic proti tomu, že Anderson krade. Ale přesto mi film přišel celkem při zemi.
Klidně bych si dokázala všechno představit podstatně víc over-the-top. Víc větších monster, víc šílených nápadů, lepší, rychlejší bitky. Na to, jak skvělou živnou půdu Anderson měl, to vlastně celkem málo podojil. A to je škoda.
Kdyby dalšího Residenta točil Bekmambetov, byl by to podle mě naprostý orgasmus. Sračka, ale orgasmus. I to se stává. Ehm. No nic. Raději končím. Žádný bodový hodnocení nedávám, to prostě nejde. A třeba příště u dalšího Residenta!





25 komentářů:

Alzbeta Trojanova řekl(a)...

Sorry, Odveta, ne Odplata. Aby se v tom prase vyznalo

Anonymní řekl(a)...

Radši se kritizuj hry a né filmy , Resident je podle mě nejlepší film ( aspoň který sem kdy viděl
až po Drive Angry) Ty Efekty , příběh mě totálně dostaly.A říct o takovém filmu ,že je srač*a ! tak to je moc a fakt si troufnu říct ,že nejsi normální a totálně retardovaná a nenechám nadávat na jeden z nejlepších filmů,který kdy vznikly.

Unknown řekl(a)...

Tady je někdo rozjetej... :D

Anonymní řekl(a)...

Reakce na anonyma: Nevím jestli je normální považovat nějaký film ze série RE za nejlepší, asi moc filmů neznáš. :) Ale je to tvůj (poněkud blbý) názor, neberu ti to já, nevím co ostatní A HLAVNĚ ti nikdo nenadává do retardů.

Jinak, docela fajn čtení. Abych pravdu řekl, moc mě resident neoslovil, příběh takovej .. makovej, fight scény - dobře, ty mě bavily a zbytek fakt nevim. Když už nějakej film se zombie tématikou tak "28 ... poté".

Anonymní řekl(a)...

Osobně si myslím, že jsi na hrušce díky RE-PLAY a myslíš si že ti každý bude žrát to co napíšeš... ale jsi holka na omylu ;) svět se netočí kolem tebe... ty jsi malý pán (v ženském rodě :D) :P

Algeroth řekl(a)...

Anonym (15.9.2012 15:49): lol tak tvůj koment mě rozsekal, na to nelze nereagovat. Pokud je to nej film, co jsi viděl, pak jsi toho asi moc neviděl. Ale celá filová série RE je jeden velký omyl (čertužel ale i ta herní od RE5 ale to sem nepatří), což především dokazují poslední díly, které jsou tak hluboko ve filmovém bahně, že už se víc ponořit snad ani nemůžou. Že se ti líbí, budiž, každý máme jiný vkus. Ale objektivita by byla na místě, Alžběta není zdaleka jediná s támto názorem, což asi o něčem svědčí.

Unknown řekl(a)...

nejlepší díl RE byla asi 2 aspoň podle mě protože tam se objevil snad nejvíc postav ze hry ale celkově tu sérii vidím jako velký pruser. A souhlasím s tebou i když jsem noví díl neviděl .

Anonymní řekl(a)...

Myslim ze tuhle serii nemuze clovek hodnotit jlikoz nikdo z nas nic podobneho nevymysli a ani nenatoci :-) a ty prachy co to udela hmmm to jr potom jenom na dobry den ;-) :-)

PadL řekl(a)...

Heh luxusní recenze! A ještě lepší reakce :D
Musim uznat, že jsi mě pobavila a vůbec nepřekvapila. RE sérii mám moc rád přesně z těch důvodů co jsi zmiňovala. Mimochodem Alžběta vůbec nenapsala, že se jí to nelíbilo, ale že je to sračka ve filmové hodnotě a to byla už RE 4.
Jo a Bětko dávej si bacha! Si šáhla anonymovi na zlatíčko... již se zcvrkávající Milu :D

Anonymní řekl(a)...

Já z herní série vlastním pouze pětku, která mě moc neoslovila. Jsem si vědom, že RE filmy jsou něco úplně jiného než hry a tak to taky beru. Co mě na RE filmech baví, je Mila (ano, i přes její věk se na ní pořád ještě slušně kouká) a akce. Odvetu jsem ještě neviděl, když si někdy vzpomenu, podívám se.

Luděk Novotný řekl(a)...

"Myslim ze tuhle serii nemuze clovek hodnotit jlikoz nikdo z nas nic podobneho nevymysli a ani nenatoci :-) a ty prachy co to udela hmmm to jr potom jenom na dobry den ;-) :-)"

Pěkně hloupý způsob mylšlení, který mě dokáže dost vytočit, když ho čtu nebo slyším. To znamená, že herní recenzenti nemohou hodnotit hry, protože je nedělají, nebo jak? Jak se říká, pukavce poznáš, ale vejce snášet nemusíš. Pochybuji, že někdy v životě někdy natočím film, ale můžu říct, že film stojí za velký prd, nebo se mi líbí.

Jaroslav "Cobra" Kraif řekl(a)...

Už Afterlife jsem si kupoval s obavami, že trend započatý Apocalypsou bude pokračovat. No a nemýlil jsem se :) Ale co, je tam Mila, tý se dá ledacos odpustit (jen to, že stárne, se odpouští těžko) :)

Mimochodem, když si koupíte první RE film na Blu-Ray, tak v bonusech Anderson mluví o tom, že filmová série se hrami nemá mít v podstatě nic společného. První film byl natočený jako prequel pro první hru, druhý měl doplňovat děj druhé hry... A pak to celé šlo do kopru. Ale to nic nemění na tom, že pokoušet se srovnat děj her a filmů je nesmysl.

Unknown řekl(a)...

od druhého dílu je série Resident Evil nekoukatelná, a co předvedli s posledníma dvěma jde i za hranice Uweho Bolla. Kdo tu říká, že ten film je dobrý asi nikdy neviděl nic jiného, protože poslední Resident Evil je totální sračka...

Unknown řekl(a)...

Naprosto objektivni recenze. Ten film je prostě špatnej, jako všechny RE snad kromě jedničky, ta byla aspon z části originální. Jinak se divím ze se najdou stale lidi, kteří si daji tu praci pomluvit kazdému jeho práci, chtěl bych vědět, jestli ten člověk co psal ten negativní komentář někdy nějakou recenzi napsal. Když se mu to nelíbí a tebe nemá rád na televizní obrazovce, tak proč klikal na ten odkaz na fb? Omlouvam se, ale musel jsem k tomu něco napsat. PS: pokud je tento film pro něj nejlepší tak ho upřímě lituji.
Martin.

milk řekl(a)...

No mrknu se na to ještě dnes a pak to možná i ohodnotím.

Anonymní řekl(a)...

Nikdo normální nemůže říct že serie RE je nejlepší...

Anonymní řekl(a)...

U toho to filmu si občas člověk řekne zda v něm nemá prsty pan Uwe Boll, který svými zásahy zlikvidoval tolik nadejných témat z oblasti her, že by jsem se ani tomu nedivil. Celkově RE filmové podání není nic užasného je to spíše odpočinkové, jednou a dost

milk řekl(a)...

Tak tyhle filmy mi opravdu nic neříkají.Každý díl je čím dál tím horší a horší.První díl byl nejlepší.Je to sračka stačilo mi hodinku a méně nezajímavé jsem přetáčel.Ani titulky jsem nepotřeboval abych to celé pochopil oč šlo.

Michal řekl(a)...

Já se tak těšil, ale co z tohoto dílu vypadlo fakt nechápu. Jako by se snažili hrát si na jedničku a vzít zpět všechny cool postavy. A vyšla z toho pěkná hovadina bez hlavy a paty. Katastrofa.

Unknown řekl(a)...

mno... tak Bětko, v něčem s tebou souhlasím, film je totální sračka ale to bude asi tím že je nám už přes dvacet...(rozumově), teda aspoň mě jo... :) kdyby mi bylo znovu šestnáct asi bych byl úplně posranej z toho jaká je to hustá řezačka a akce a že tam není žádnej debilní příběh a že je tam M(í)la (zase!!!) a vůbec by mi nepřišlo divný že ta baba fakt není pěkná a že její herecký vrchol byl nějaký pátý element a to proto že tam měla asi jen deset vět... vůbec by mě nesralo že nemá herecký talent, nebo spíš má ale úrovně hovna... a že je tam vlastně jen proto že jí Anderson "nakládá" (pardon...) jako fanda her, dospělý člověk, a bohužel pro mě... :) taky Otaku tak je pro mě stokrát víc přitažlivější podívat se třebas na RE Degeneration než na jakejkoliv live-action múvy s M(í)lou od Andersona...

Alzbeta Trojanova řekl(a)...

Petr Ježek: Souhlasím, že Milla neumí hrát. Bylo to tvrdý zjištění, ale fakt neumí. Každopádně myslím, že nejlepší výkon nedala v 5. elementu, kde přesně, jak píšeš, má asi 10 vět, a tak se asi nemohla nějak zásadně projevit.

Pro mě je výborná hlavně v Johance z Arku, kde tu vyšinutou psychoušku zahrála perfektně. Vůbec ten film je zbytečně podceňovaný. Každopádně se tam zřejmě jak Milla, tak Besson nakazili nějakým virem sračkovitosti a výkony těch obou šly totálně do hoven - pokud máme zůstat u těch fekálií ;)

Dreanil řekl(a)...

Tak krom prvního dílu beru všechny RE s rezervou, tam jde fakt jen o akci a slovo příběh nemá cenu vyslovovat...ale s tim člověk na RE musí koukat, čekat něco jiného by bylo naivní...

Anonymní řekl(a)...

A co animovaný Resident Evil Degeneration a
Damnation ?

Tomáš řekl(a)...

Ahoj Alžběto,

rád bych s tebou udělal rozhovor pro můj YouTube kanál.

Měla by jsi někdy čas? Mohla by jsi mi prosím napsat na sudik.t@seznam.cz tvůj email abychom se mohli domluvit a řekl bych ti více detailů?

Děkuji ti,

ahoj,

Tomáš

Marseel řekl(a)...

nejlepsi byla resi 2 (filmova) a vlaatne proc ne i ta herni :) nove resi hry me nebavi. :-/ Vyjimkou snad je Revelations z 3ds, ale to jsme uz odbocili z tema :)

Okomentovat