pátek 13. května 2011

Blonde versus Brunette

Takhle koukám na obrázek, jak se mucká Chell s Alyx a napadne mě místo latentně lesbických myšlenek, že ve hrách je vlastně docela dost brunetek. A protože mi to nedalo (a protože bych se měla místo toho správně učit), sedla jsem si a udělala tabulku blond/ tmavé vlasy.

Pak jsem si vzala seznam videoherních charakterů ze stránky giantbomb.com a začala jsem tabulku vyplňovat. V tabulce nejsou samozřejmě všechny hrdinky, jen zlomek (vybírala jsem především podle her, aby tu byly zastoupeny ty nejznámější, ale jak říkám určitě jich hodně, opravdu HODNĚ chybí), ale i tak je výsledek zajímavý:  28 blondýnek na 64 brunetek.


Jako blondýnce mi to samozřejmě leží na srdci. What the FUCK! Co je sakra špatně na světlých vlasech (btw bílou jsem brala jako blond, jinak by to bylo ještě horší).

Je to zajímavý i v porovnání s článkem Shame and glory: a sociology of hair (který jsem byla nucena číst z důvodu své bakalářské práce). Tady autor uvádí, že v populaci je 10x více blondýnek. Je to mimo jiné dáno tím, že blond je ženská barva, zatímco tmavá a černá spíš maskulinní. Blond je také barva, která znamená spíš zábavu, černá naopak moc. Teda prý (ten článek je starý jak já, takže...). 


Každopádně jsem se na tohle zeptala jednoho art directora (jak ho znám, tak by mu určitě neudělalo radost, kdybych citovala jeho jméno, viď Michale :)) Ale je to člověk, co dělá v herním průmyslu a hry vyrábí.

„Já bych řekl, že typologie klasické hrdinky se stále pohybuje někde na úrovni Lary Croft, svobodná (drsná) žena, která jde pevně za svým cílem. Blond vlasy se dávají spíš hrdinkám, kde je potřeba zvýraznit nějakou jemnost a zranitelnost.“

Yep. To zní rozumně.



Mimochodem například Miranda Lawson z Mass Effect 2 je podle herečky Yvonne Strahovski, která je v reálu blond. Autoři pak prohlásili, že blond charakter jim nepřišel dostatečně femme fatale a nehodil se k jeji uniformě, a tak její 3D podobu obarvili.


Co si myslíte vy? Dodává tmavá barva vlasů hrdinkám větší badassovitost? Vnímáte blond jako naivní, nebo jen autoři her nechtějí vystoupit ze zažitých kolejí? A co vůbec zrzky (které ve vybraném vzorku dopadly nejhůř  - se zastoupením jen 10 kusů)?

15 komentářů:

L.V. řekl(a)...

Pro mě blond znamená jemnost a světlo. Na charakter to nemá ale vliv. Barva vlasů nehraje žádnou roli. Co je tmavé je silné? Silnější? drsnější? Kecy. A kravina.

Anonymní řekl(a)...

blondýny sou hezčí, brunetek je ve hrách přehršel.

Anonymní řekl(a)...

Nejhezčí jsou zrzky a Yvonne to v blond sluší víc. Jinak zajímavá statistika :)

Unknown řekl(a)...

Já tedy daleko raději vidím ve hrách blondýnky. Ale to je asi tím, že i v reálu jsem na blond.

Anon řekl(a)...

mně je to fuk? záleží na tom?

Anonymní řekl(a)...

záleží na tom, jaké hry hraje,osobně si ted ujíždím na Hatsune Miku,a to je mi 29 . @tragedcze

Anonymní řekl(a)...

Podle mě na barvě celkem záleží. Tmavovlásky působí sebevědomě, blondýny zase stylem že je hráč musí ochraňovat a zrzky spíš jako sexbomby.

Unknown řekl(a)...

hezke tema na "flame" :)
podle me (meho vkusu) je to jedno... pokud barva vlasu ladi s celkem, tak muze byt treba i ruzova :)

Marwin řekl(a)...

Nejvic badass jsou neprirozene barvy, u zenskych vede bila, pak cervena.

BTW: a jak je to s tema zrzkama (% ve hrach vs % v realu?)

winner řekl(a)...

Badass pristane viac brunetkám, i keď sú výnimky. Vo všeobecnosti sa blondínky spájajú so silou dobra a svetla. To je ale čo sa týka iba zaužívaného looku samozrejme. Ja rozdiel čo sa týka farieb v tom nevidím, páčia sa mi obe rovnako :)

Unknown řekl(a)...

Stupeň "badassovitosti" (mimochodem geniální slovo :) ), záleží hodně i na spojení s činy. Například pokud drsňačka s tmavými vlasy udělá nějakou špatnost, dá se to očekávat. Zatímco když takový nevinný blond andílek udělá pořádný podraz, tak to je pak smrtící kombinace.

tlamiczka řekl(a)...

Nedávno jsem dohrála Uncharted 2 a to byla dokonalá ukázka - dvě spolubojovnice (a zároveň love interesty), kde ta blond byla jemnější a menší ranařka, brunetka byla naopak drsná jak rašple totální tvrďačka. Nebo teď koukám na poslední sérii Torchwood a opět - blondýna je taková jemná naivka a bruneta je tvrdá a střílí kolem sebe rozkazy.

Ono je to asi i trochu od dětí - děti jsou světlejší a jak stárnou tak tmavnou. Já třeba měla jako dítě skoro bílé vlasy, teď je to takový nějaký špinavý hnus :-))

Dusty95 řekl(a)...

Podle mě záleží na tom, o jaký charakter se jedná, jestli jde o upírku tak nemůžebýt blond. Postava by měla zapadat do prostředí ve kterém se pohybuje.

Anonymní řekl(a)...

že jo a když sem řikal kámošům po drhym mass efectu že my ta holka někoho připomíná tak mi nevěřily... pak sem jim ukázal díl chucka a sklaply :DD:DDD

Anonymní řekl(a)...

Zrzky obarveny na cerno :P
To miluju

Okomentovat