úterý 26. dubna 2011

Portal 2

Rychlá „recenze“, než se mi její psaní omrzí díky ABC (s malou odbočkou ke Zdrojovému kódu).

Recenze jsou fajn věc, ale mají jednu zásadní nevýhodu – když je hodnocení brutálně vysoké, čekáme, že pak dopadneme nějak takhle
Tohle se mi stalo u filmu Zdrojový kód, který je super, ale popravdě po těch nadšených reakcích jsem na konci skončila spíš takhle... A samozřejmě se mi to stalo i u Portal 2.
Nebo jak se to vezme, hodnocení dávám taky vysoké, ale to absolutní si podle mě nezaslouží. Především pak za to může pasáž cca v polovině hry, kdy se prostředí změní do stylu 50. let. Nechci spoilerovat, takže raději žádné bližší komentáře k tomu.
Snad jen, že princip se v ten moment změní z logických hříček na frustrující hledání, kam vlastně šoupnout portál. To všechno umocněné ne kdovíjak okouzlující atmosférou (především proto, že art deco a humor 50. let známe z BioShocka a Fallouta) a rádoby vtipnými audio nahrávkami, které mi v tomhle konkrétním případě přišly, že zkrátka nefungují (jízlivá GLaDOS je zkrátka bezkonkurenční).



Naštěstí pasáž netrvá nijak zásadně dlouho a poslední testovací místnosti vám vytlačí z mozku i veškeré vzpomínky na otravné, bezcílné a poměrně neakční bloumání historií Aperture Laboratories.
Portal 2 nám (s mým klukem) zabralo asi 10 hodin. Kooperativní multiplayer na nás ještě čeká a musím se přiznat, že se na něj neuvěřitelně těším. 
Co se týče hlavního příběhu, přiznám se, že jsem ho asi úplně nepobrala. Jasně, to základní (kdo umře, kdo přežije…) tam není asi moc co vysvětlovat, ale všechno kolem… mi trochu uniká. Což nemusí být ani tak chyba hry. Jen bych skoro řekla, že ve Valve mají snahu dělat z téhle hry něco víc, než je – tedy vlastně parádní, skvěle vypadající a promakaná logická hříčka. Ale nevadí, aspoň mají nerdi o čem mluvit na fórech, že jo.
Každopádně když jsem včera večer usínala a před očima se mi honily všelijaké modré tunely a oranžové bubliny, tak jsem si v duchu říkala, že takových 90% je pro tuhle hru akorát. Je skvělá, skvěle se hraje, ale pořád jí do bezkonkurenční srdcovky s plným hodnocením (které jinde běžně dostává) něco chybí.
Takže berte tuhle recenzi s rezervou, pro vaše dobro si říkejte, že Portal 2 stojí za naprostý XXX, nečekejte moc, a pak se budete u Portal 2 cítit asi nějak takhle.

8 komentářů:

Danda řekl(a)...

tak hlavnimu pribehu je potreba dohrat vsechny Half Life, a prvni Portal. Valve ma hold ve zvyku delat velky universum, a myslim si ze to neni vubec na skodu. We need to go deeper :)

Alzbeta Trojanova řekl(a)...

Noo, tak treba to, jak se dostane Chell zpatky do Aparture Lab. se clovek jako ja - ktery hral Portal 1 an Xbox, dohral a od ty doby te hre nevenoval pozornost - nema sanci dozvedet.
To me docela stve popravde. Nechapu, proc tohle nezakomponovali do 2. dilu i pro ty, co Portal 2 od svyho oznameni smrtelne vazne neprozivaj.

Jinak, co pochopim v ramci pribehu Portalu, jestlize dohraju vsechny Half-Lify? (cira zvedavost, ne provokace.. :)

Danda řekl(a)...

pochopis ze byly na zacatku dve frakce, nebo spis teda firmy - Black Mesa a Aperture Science, dva puvodni rivalove, nez se BM povedlo vytvorit Xen... Mimochodem je i dost zminek v HL o Aperture, na konci druhe epizody dokonce o lodi Borealis, kde se mela cast pribehu v Portalu odehravat.

No mas se sanci to dozvedet, ale musela bys byt fanda, na to Valve asi sazi, protoze pred vydanim hry vydali i komix, kterej ti tohle presne vysvetli jak se tam dostala. http://www.thinkwithportals.com/comic/
Me spis udivuje ze to vyslo na konzole...

Unknown řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Unknown řekl(a)...

Mě právě ten návrat do starých laboratoří hodně uchvátil. Ten pocit, že je to opravdový komplex a má hlubokou historii se mi strašně líbil. Akorát mě trochu prudil ten bílý gel. Portály jsem byl zvyklý umisťovat tam, kam patří. S tím gelem pak přišlo pro mě docela otravné hledání, kterou zeď gelem ohodit, abych se teprve poté někam dostal. Jinak ale proti starým laboratořím nemám výhrad.

Danda: Source je optimalizován i na konzole. Oranžová krabice taky vyšla na konzole.

Anonymní řekl(a)...

Ludek -> Přesně , staré laboratoře byly úžasné , jenom jsem nepobral proč jsou položené níž než ty nové. A vtipy Cave Johnsona byly taky luxusní , můj nejoblíbenější je :"All these science spheres are made of asbestos by the way, keeps out the rats. Let us know if you feel a shortness of breath, a persistent dry cough or your heart stopping, because that's not part of the test - that's asbestos."

Anonymní řekl(a)...

Co to píšeš za blbosti, ta část z 50. až 80. let byla ve hře to nejlepší! Jen díky tý pasáži jsem si Portal 2 oblíbil ještě víc!

Alzbeta Trojanova řekl(a)...

http://i.imgur.com/03kGF.gif

Okomentovat